Thuishulpen krijgen vaak te maken met uiteenlopende situaties. Houvast kan prettig zijn om stevig in de schoenen te staan en/of de juiste ondersteuning te bieden. Het contentpakket bestaat uit geheugensteuntjes, checklisten, verwerkingsopdrachten en e-learnings. De content is direct beschikbaar voor medewerkers of te gebruiken voor het vormgeven van leertrajecten.
Wil je medewerkers net wat meer verdieping en houvast geven? Kies dan voor het contentpakket huishoudelijke ondersteuning. Speciaal voor niveau 1 – 2 zet je in het leerplatform content klaar waarin medewerkers zich kunnen verdiepen in bijvoorbeeld:
Het contentpakket bestaat uit verschillende leervormen, zodat je nog beter aansluit bij de leerbehoefte van de medewerker. De content is ook heel goed in te zetten als je zelf leeractiviteiten wilt ontwikkelen voor je medewerkers. Gebruik dan het contentpakket als bibliotheek waar je uit kan putten.
Heb je nog geen leerplatform? Neem dan eens een kijkje bij het nieuwe leerplatform LMS/LXP Buddie.
De huishoudelijk medewerkers maken aan de hand van een fictieve collega kennis met het vak. Ze leren hoe ze moeten werken volgens een ondersteuningsplan, de taken en materialen die hierbij komen kijken en waarom methodisch werken zo belangrijk is. De medewerkers worden hierbij voorzien van instructievideo’s voor het schoonmaken en waardevolle tips over onder meer ergonomisch werken.
Doel: De medewerkers hebben praktische kennis van en ervaring met huishoudelijke werkzaamheden en hebben materiaalkennis
Duur: 30 minuten
De medewerkers maken de verdieping over hygiëne en infectiepreventie. Ze leren wat hygiëne is, welke richtlijnen daarbij komen kijken en waarom hygiënisch werken zo belangrijk is. Aan de hand van dagelijkse praktijkvoorbeelden maken medewerkers daarnaast kennis met micro-organismen en leren ze over infectiepreventie.
Doel: de medewerkers zijn op de hoogte van en houden zich aan de algemeen gangbare richtlijnen en eisen op het gebied van hygiene en infectiepreventie.
Duur: 30 minuten
De medewerkers maken kennis met verschillende clienten. Iedere client staat voor een ziektebeeld of beperking. Op eenvoudige wijze leren ze onder meer over dementie, hartfalen en psychische problemen. Ze leren hoe een ziekte het leven van een client kan belemmeren, hoe ze verandering kunnen signaleren en hoe te handelen bij mogelijke problemen.
Doel: De medewerkers hebben basale kennis van beperkingen, belemmeringen en ziektebeelden. De medewerkers kunnen veranderingen bij clienten signaleren en hier naar handelen.
Duur: 45 minuten
De medewerkers komen in deze e-learning voor een aantal onverwachte situaties te staan. Aan de hand van praktijkvoorbeelden leren zij hoe te handelen in deze situaties, bijvoorbeeld wanneer een client de deur niet opent. Daarnaast leren de medewerkers hoe zij moeten omgaan met agressief gedrag, hoe ze moeten handelen in onveilige situaties en hoe ze hun grenzen kunnen aangeven.
Doel: De medewerkers kunnen omgaan met onverwachte situaties en mogelijke agressie van clienten.
Duur: 20 minuten