Wil je jouw academie verder professionaliseren, maar lukt het niet om de volgende stap te zetten? Misschien kamp je net als veel andere L&O-teams met de bemensing van het team waardoor je een brede kennis en expertise op leren mist.
Laat je tijdelijk ondersteunen door Educared op strategisch of op uitvoerend niveau en maak je ambities als L&O-team of academie waar.
Of je nu op zoek bent naar een onderwijskundige, een projectleider, een instructional designer of een specialist werkplekleren: we zorgen dat de juiste persoon aan tafel komt en aan de slag gaat.
Dit spreken we van tevoren af, maar gaan hier altijd flexibel mee om. Vaak genoeg schuiven we één van onze collega’s naar voren om een bijdrage te leveren. Op die manier zorgen we dat de trein blijft rijden en doelstellingen behalen.
Mis je een duidelijke koers als team? Kom je samen niet tot die stip op de horizon? Wil je meer samenhang krijgen in de leerprogramma’s die je aanbiedt?
Onze strategische adviseurs kijken naar bestaande processen en behoeften om samen duidelijk afgestemde kaders op te stellen. Dit kan in de vorm van doelstellingen op korte en lange termijn met concrete acties vanuit L&O.
Zijn er specifieke leerprogramma’s of leeroplossingen die ontwikkeld moeten worden, maar blijft het idee maar op de plank liggen doordat niemand de regie kan pakken?
Laat je ondersteunen door een onderwijskundig projectleider van Educared die het hele proces uit handen neemt: van de juiste lijnen uitzetten tot de juiste medewerkers betrekken. Samen zorgen we ervoor dat het idee, ook echt werkelijkheid wordt.
Heb je vraagstukken liggen die intern maar niet opgepakt kunnen worden, maar wel belangrijk zijn om actie op te zetten? Vraagstukken die niet 123 op te lossen zijn en echte focus verdienen?
Denk aan een curriculumontwerp, het ontwikkelen van leerlijnen of het stimuleren en optimaliseren van je LMS. Onze onderwijskundige adviseurs helpen je graag verder van projectontwikkeling tot het implementeren van de uiteindelijke oplossing.
“Ik ondersteun team L&O of academies bij lopende projecten waar ik nieuwe leer- en ontwikkelbehoeften uitvraag en deze vertaal naar passende leertrajecten. Hierbij heeft werkplekleren altijd een sterke focus. De vraag die centraal staat is: wat hebben medewerkers nodig om hun werk goed te kunnen doen?
Om die vraag te kunnen beantwoorden ga ik onder andere in gesprek met zorgmedewerkers en teammanagers en kijk ik mee in de praktijk”.
Van groot tot kleine leervraagstukken
“Het is echt een meerwaarde om het team wat werk uit handen te nemen, om zo ook daar ruimte te creëren om vooruit te kijken en echt met verbeteringen bezig te zijn. Zo ben ik nu met een analyse bezig van de teamontwikkelplannen vanuit de hele organisatie: welke patronen zien we hierin en wat betekent dat voor ons? We hebben op basis daarvan voor dit jaar twee thema’s aangewezen om echt met werkplekleren aan de slag te gaan.
En soms zijn de vraagstukken waar ik me mee bezighoud ook veel kleiner: een vraag van een collega wat zij het best kan adviseren aan een team waarin enkele medewerkers moeite hebben met een bepaalde handeling”.
“Het geeft mij energie dat ik echt onderdeel ben van het team”
Denken vanuit wat heeft de medewerker nodig
“Ik merk dat organisaties echt de beweging aan het maken zijn van “een cursus en/of e-learning en dan is het opgelost” naar “wat heeft de medewerker nodig” en dat is heel tof om te zien en om een bijdrage aan te leveren. Het geeft mij ook energie dat ik echt onderdeel ben van het team en samen met ze ergens naartoe kan werken. Zo leren we van elkaar en ontwikkelen we echt samen een nieuwe werkwijze”.