Slim leren begint met inzicht en overzicht

Analyseer, organiseer en faciliteer leren

Weten wat er speelt en weten hoe je ervoor staat. Dat moet in een paar klikken duidelijk zijn. En dat doet Buddie, want Buddie is simpel en praktisch ingericht. Zo heb je snel inzicht in de voortgang op team- en organisatieniveau en kan je in een handomdraai (blended) leertrajecten aanmaken, plannen en organiseren.

Eenvoudig organiseren en analyseren. Dat is Buddie.                                    Vraag een demo aan

 

Inzicht op organisatie- en teamniveau

In Buddie heb je snel inzicht in de voortgang op organisatie-, team- en organisatieniveau. Via heldere rapportages zie je in één oogopslag hoe het staat met de deskundigheden en leeractiviteiten. Of je nu benieuwd bent hoe een specifiek team ervoor staat, of wilt weten hoeveel medewerkers hun bekwaamheid al hebben aangetoond – met Buddie zie je het direct.

De rapportages worden op een visuele en gebruiksvriendelijke wijze weergegeven.

Rapportages geheel op maat

Met alle beschikbare data kan Buddie oneindig rapporteren, maar je hebt natuurlijk niet alle data nodig om te weten wat er speelt.

Tijdens de implementatie gaan we samen met beheerders, leidinggevenden en andere stakeholders kijken welke data zij inzichtelijk willen hebben. Aan de hand daarvan richten we relevante rapportages in. Geheel op maat, want elke organisatie is immers anders.  

Geen gedoe meer met rapportages; met één druk op de knop heb jij de benodigde resultaten. 

Rapportages op leerresultaten

Wat zijn de opbrengsten van leeractiviteiten? Ook daar wil je de vinger aan de pols houden. Buddie maakt aparte rapportages over leerresultaten die inzage geven in bijvoorbeeld: 

  • Bijeenkomsten/afspraken
  • Status van beschikbare e-learnings
  • Voortgang van leertrajecten
  • Toetsantwoorden binnen leertrajecten 
  • Een overzicht van de status van (verplichte) deskundigheden.
  • Best bekeken content en best beoordeelde content
  • Totaal van alle ontwikkelactiviteiten

Plan en organiseer eenvoudig (online) bijeenkomsten

In het organiseren en plannen van online of fysieke bijeenkomsten kan veel tijd gaan zitten. Daarom heeft Buddie een handige tool waarmee je snel en eenvoudig een bijeenkomst aanmaakt, promoot en deelnemers beheert.

Je kan de bijeenkomst zo specifiek mogelijk maken als je wilt: van meerdere data aanmaken tot en met het aanzetten van reservelijsten. Door de geautomatiseerde berichtgeving naar de persoonlijke mail van de deelnemers, houd je iedereen op de hoogte. Ook medewerkers die op de reservelijst staan en later alsnog kunnen deelnemen.

Maak zelf (blended) leertrajecten aan

In Buddie kan je met behulp van bestaande content eenvoudig een nieuw leertraject aanmaken door een leerpad te creëren en content naar het juiste contentonderdeel te verplaatsen.

Voeg een leuke en handige quiz toe en maak het leertraject een stuk interactiever. Kies de vorm die jij wil. Op die manier maak je van losse stukjes content, een waardevol leertraject. Bovendien kan je dan ook heel eenvoudig kracht bij zetten met leren op de werkplek.

Combineer leertrajecten met:

  • Online of fysieke bijeenkomst
  • Online community voor kennisdeling
  • Collegiaal netwerk voor verdieping en specifieke vragen
  • Zelfverklaring om aan te geven of je bekwaam bent 

Breng leertrajecten onder de aandacht

Niet alle leertrajecten zijn voor alle medewerkers bedoeld of geschikt. Daarom kun je met Buddie leertrajecten toewijzen aan specifieke doelgroepen.

Op de persoonlijke homepage van elke medewerker heeft Buddie een speciale plek waar aanbevolen items worden uitgelicht, zodat medewerkers direct zien wat er voor hun klaarstaat. 

Veelgestelde vragen over inzicht en organisatie

  • Hoe weet je als organisatie of team hoe je ervoor staat?

    In Buddie heb je snel inzicht in de voortgang op team- en organisatieniveau. Via heldere rapportages zie je in één oogopslag hoe het staat met de deskundigheden en leeractiviteiten. Of je nu benieuwd bent hoe een specifiek team ervoor staat, of wilt weten hoeveel medewerkers hun bekwaamheid al hebben aangetoond – met Buddie zie je het direct.

  • Hoe bieden jullie inzicht in leerresultaten?

    Buddie kent vele mogelijkheden omtrent rapporteren. Tijdens de implementatie gaan we het gesprek aan met beheerders, leidinggevenden en andere stakeholders om af te kaderen in welke data zij inzicht wensen. Aan de hand daarvan richten we relevante rapportages in. Specifiek op leerresultaten kent Buddie aparte rapportages die inzage verschaffen in de bijeenkomsten/afspraken, status van e-learnings, voortgang van leertrajecten en een overzicht van de status van (verplichte) deskundigheden.

  • Hoe bieden jullie inzicht in platformdata (bijvoorbeeld, aantal ingelogde gebruikers)?

    Buddie biedt uitgebreide platformdata met onder meer informatie over het aantal (actieve) gebruikers, meest benaderde content, best beoordeelde content etc.

  • Hoe biedt het LMS inzicht in compliance op verschillende niveaus (individu, team)?

    De rapportages in Buddie worden op dusdanige wijze ingericht dat deze relevante inzichten opleveren in compliance binnen een zorgorganisatie en zijn perfect in te zetten tijdens audits. Beheerders krijgen inzicht in de hele organisatie, leidinggevende in eigen team(s). Je kunt ook andere personen het recht geven om deze rapportage aanvullend in te zien, zoals voor bijvoorbeeld regiomanagers, planners en roosteraars. Medewerkers hebben inzicht in het eigen portfolio.

  • In hoeverre kan leidinggevende rapportages maken van het team?

    In Buddie zetten we tijdens de implementatie een set aan standaard rapportages neer voor de leidinggevenden. Bij dit proces betrekken we ook altijd leidinggevenden om de wensen in kaart te brengen. De leidinggevende kan vervolgens in de rapportages door middel van uitgebreide filtermogelijkheden dit verder finetunen en heeft hiermee altijd inzicht in de gewenste data. Een leidinggevende heeft inzage in het eigen team. Daarnaast is het mogelijk om hierin te decentraliseren en een of meerdere teamleden ook inzage te geven in rapportages, zoals hierboven ook beschreven. Standaard is het voor leidinggevenden inzichtelijk wat de status van (verplichte) e-learnings is, de voortgang op leertrajecten, status van deskundigheden en rapportages over voortgang en inschrijvingen op bijeenkomsten.

  • In hoeverre heeft de leidinggevende realtime inzicht in de voortgang van het team (per team en per activiteit)?

    Activiteiten worden realtime verwerkt in de rapportages voor de beheerders en leidinggevenden.

  • Is er eenvoudig te wisselen van functie/rol (zo nodig bij trainer, beheerder, leidinggevende)?

    Ja, dit gaat vanzelf. Iemand kan meerdere rollen hebben en heeft daardoor meer opties (en heeft dan bijvoorbeeld toegang tot de beheeromgeving).

  • Hoe kun je specifieke content zichtbaar en onzichtbaar maken voor verschillende doelgroepen?

    Bij het aanmaken van content kan worden aangegeven of dit generiek voor alle gebruikers beschikbaar is, of dat dit enkel beschikbaar mag zijn voor specifieke doelgroepen.

  • Is het mogelijk om leerpaden samen te stellen met verschillende vormen van leren?

    Ja, in Buddie kun je heel toegankelijk leerpaden samenstellen. Per leerpad kun je aangeven welke leervormen (microlearning, e-learning, online, live, etc) een plek krijgen binnen het leerpad.

  • Is er een planningstool voor trainingen?

    Ja, met behulp van de planningstool kunnen beheerders of contactpersonen meerdere afspraken (trainingen) aanmaken onder een bijeenkomst. Per afspraak kunnen ze de inschrijvingen beheren: gebruiker direct inschrijven, inschrijving bevestigen of weigeren, inschrijving verplaatsen of gebruiker uitschrijven. Het is mogelijk om per afspraak een wachtlijst aan te zetten en de inschrijvingen op wachtlijst te beheren. Daarnaast kan de beheerder of de contactpersoon van de afspraak de presentie van deelnemers noteren.

  • Hebben jullie een overzicht van alle geautomatiseerde notificaties die worden uitgestuurd?

    Ja, er zijn geautomatiseerde notificaties in te stellen voor:

    -status van een vakbekwaamheid (gaat verlopen, is verlopen)
    -bijeenkomsten (inschrijving, bevestiging, wijzigingen, start van afspraak, uitschrijving)
    -leertrajecten (inschrijving, bevestiging, wijziging, start van traject, afronding, uitschrijving, beëindiging)
    -aanbevolen content specifiek voor jou klaargezet door de beheerder
    -groepen in community (inschrijving, uitschrijving)
    -contactpersonen van bijeenkomst/leertraject (melding van uitschrijving)