Een mooie brochure, gedetailleerde informatieboekjes of een mapje boordevol handige informatie. Maar hoe eenvoudig is het voor een medewerker om alle informatie in korte tijd door te nemen, te begrijpen en te onthouden?
Maak het medewerkers makkelijk door content op de volgende wijze aan te bieden:
Niet alle informatie is direct noodzakelijk voor de nieuwe medewerker. Denk aan uitleg over het salarisstrookje of het aanvragen van verlof. Vermoei daarom de medewerker niet in de beginfase met deze informatie, want er komt al zoveel op hem af.
Help de medewerker met het leren kennen van de nieuwe werkomgeving, door hem informatie aan te bieden waar hij direct wat aan heeft en kan toepassen. Op die manier beklijft het beter én voelt de medewerker zich minder overspoeld met allerlei informatie.
Aan elk welkomstprogramma hangen wij een uniek thema dat past bij de organisatie. Voor Aafje Hulpthuis (gevestigd in en rondom Rotterdam) ontwikkelden wij een metrolijn voor de huishoudelijke ondersteuning.
De metrolijn bestaat uit 3 fasen:
Per fase hebben we met Aafje Hulpthuis gekeken welke informatie noodzakelijk of handig is voor de nieuwe medewerker. Afhankelijk van de organisatie en behoeften bepalen we hoe lang elke fase is.
Wil je de pdf ontvangen van de metrolijn? Stuur ons dan een e-mail (vanwege eigendomsrechten Aafje Hulpthuis kunnen wij deze niet online volledig openbaar maken).
Wil je ook content gefaseerd aanbieden aan de medewerker?
Maak dan een lijst met: